S'ha reunit al Parc Científic el Patronat del Centre de Difusió del Sector del Pa
07/07/2008El patronat del Centre de Difusió Tecnològic del sector del Pa (INNOPAN), que té la seu al Parc Científic i Tecnològic i Agroalimentari de Lleida, s'ha reunit aquest matí per repassar les principals línies de treball, entre la que destaca: l'obtenció d'Indicació Geogràfica Protegida ( IGP ) - una mena de denominació d'origen - per a diverses varietats de pa, entre elles el pa de pagès.
INNOPAN basa les seves línies d'investigació en la cadena blat-farina-pa i en concret, l'alcalde de Lleida i Vice president del PCiTAL, Àngel Ros, ha destacat "la innovació i recuperació de sabors tradicionals". En aquest sentit, INNOPAN treballa en l'assoliment d'una Indicació Geogràfica Protegida (ICG) per al pa que potencïi els estàndards de qualitat i l'excel·lència de les produccions. Una de les varietats de pa sobre les que treballen els investigadors d'INNOPAN per dotar-la d'una ICG és el pa de pagès. Aquesta és una estratègia que, segons la directora d'INNOPAN, Àgueda García-Agulló "ajuda a augmentar de manera significativa la qualitat dels productes i és una eina molt potent per promocionar-los".
El president de la patronal del pa, CEOPAN, Lorenzo Alonso, ha destacat el desenvolupament òptim d'algunes de les línies de treball assumides per INNOPAN, tot i que el Centre encara no ocupi les seves dependències definitives en una de les H del PCiTAL que s'estan rehabilitant i que és previst que estigui enllestida per a finals d'aquest any. Les noves instal·lacionsés previst que tinguin 900 metres quadrats i que comptin amb un obrador, un laboratori de control qualitat de matèries primeres i un altre del producte final, una sala de tast, una biblioteca i una sala de formació.
INNOPAN, que es va constituir el febrer de 2007 i és un centre únic a l'Estat espanyol, com a línies de treball ha desenvolupat la creació d'un panell de tast de pa, un observador tecnològic, una estudi sobre una forma possible de pa ecològic i la recuperació del pa d'espelta, una varietat procedent d'Astúries amb una gran difusió en territoris catalans. Alhora, INNOPANT té previst celebrar una jornada tecnològica del sector de el pa espanyol a Lleida a finals d'aquest any 2008.